2009-06-26

Sommarplåga??

"Sommarplågor" och "grälla styggelser" kallas foppatofflorna i en artikel i Dagens Nyheter. Äh, så farligt är det väl inte? Jag kan hålla med om att de inte är snygga och var skeptisk ända till jag och Mr M åkte på campingsemester för två somrar sen och insåg att de var väldigt praktiska när man skulle in och ut ur tältet hela tiden. Det hade alla andra medelålders danskar på campingplatsen också insett, visade det sig... (Hur vuxet är inte det förresten? Både "campingsemester" och "praktiskt" i en och samma mening!)

Mitt trick för att komma undan med stoltheten i behåll är att välja en sober färg på tofflorna och att inte använda dem på allmänna platser. Men jag måste erkänna - jag hade dem på mig när jag var på Ica häromdagen. Det går utför!

Inga kommentarer: