2011-07-09

Sweet & Swedish

Idag gjorde jag mitt första besök i den svenska lösgodisbutiken Sockerbit sweet & swedish här i New York. Det var nämligen dags för årets andra undantag från nyårslöftet om godisförbud - eftersom jag jobbade för fullt på min födelsedag sparade jag godisätandet till en annan dag och idag kände jag att det var dags... Sagt och gjort, jag begav mig till Sockerbit och laddade upp med en påse gott och blandat från lösgodishyllan som faktiskt innehöll det mesta du kan hitta i en svensk godishylla. Det enda jag saknade var de rödsvarta dödskallarna, men annars har jag tillfredsställt sötsuget med såväl dumle och skolkritor som center och häxvrål. Ett par hekto senare känns det rätt lagom att äta godis på Halloween nästa gång...



1 kommentar:

New york sa...

Älskar i stort sett all med New York :)