2011-08-28

Efter Irene

Saker och ting börjar sakta men säkert återvända till det normala på Manhattan. Orkanen Irene blev nedgraderad till en tropisk storm innan den slog till här och följderna blev betydligt lindrigare än befarat. Jag gick och lade mig igår och räknade med att vakna upp när Irene anlänt. Istället vaknade jag vid nio-tiden till ett måttligt regn utanför rutan och fortfarande ström i lägenheten.

Det var översvämningar på flera håll på södra och västra Manhattan, men av det märktes inte så mycket när jag var ute en sväng vid lunchtid idag. Istället började stan så smått vakna till liv igen och människor var ute och gick med hundar eller joggade, barn lekte och turister fotograferade Frihetsgudinnan... Inte många spår av den där Irene, med andra ord. Själv väntar jag på besked om när tunnelbanan beräknas vara igång igen, så jag vet om jag kan ta mig till jobbet imorgon eller om jag ska börja fundera på att promenera...





Inga kommentarer: