2012-01-23

Gifta på låtsas?

Tack för den, immigrationsverket! Sisådär åtta månader efter att vi skickade in en massa papper (och en check också naturligtvis...) för att förnya mitt Green Card får jag tillbaka ett brev där det står att de behöver mer bevis för att vi fortfarande är gifta! Kunde de inte kläckt ur sig det lite tidigare?? Hyreskontrakt, gemensamt bankkonto och vår gemensamma skattedeklaration dög tydligen inte... De gör det verkligen inte lätt för oss och då är vi ändå gifta på riktigt - jag fattar då inte hur man lyckas fejka sig till ett green card!

Nu ska här samlas ihop papper så det står härliga till, så ska de få så de tiger. Håll tummar och tår!

3 kommentarer:

Jenny Axell sa...

Man skulle ju så önska att det räcker att jag ringer upp nån nisse och säger till dem att lägga av, vi vet ju att det inte är fejk! Jobbigt att de krånglar med er...
Hoppas allt är bra annars.
Kram

Johanna Lindgren sa...

Tack! Jo, det vore en bra lösning tycker jag med! Nästan så det vore enklare om de kallade till en intervju istället... Kram!

Anonym sa...

De kan ringa mig!! Jag är säker!!:)