2012-03-04

Treårsjubileum

Nu har det gått exakt tre år sedan jag satte mig på planet mot New York med två välfyllda resväskor och tio flyttkartonger och en massa pirr i magen. Det känns på många sätt som en evighet sedan och jag lever ett helt annat liv här än jag gjorde i Sverige. Jag har blivit storstadstjej, bara en sån sak! På något konstigt sätt känns aldrig New York så stort som det faktiskt är - här bor fler människor än i hela Sverige - och det känns mer hemma än vad jag någonsin trodde det kunde göra. Även om det alltid finns mer att se, göra och äta i denna stad, så finns det också en vardag med allt vad det innebär. Dessutom - det bästa av allt - innebar flytten att jag äntligen fick bo med Mr M! Treårsjubileum både som New Yorker och som sambo, med andra ord!






2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till oss på vår 3 års boende tillsammans i samma ställe, New York! Det alltid ska känner som hemma var som helst i världen vi bo, eftersom vi kan leva tillsammans(Ja, Äntligen!). Hipp Hipp Hurra för planes, green cards, and New York City!

M

Anonym sa...

Fina fina ni två!!!!! Vi är så glada att vi har er i vårt liv!