2012-11-23

Adventstider?

Herregud vad det advents- och julpysslas i bloggosfären redan! Nästan så jag fick dubbelkolla kalendern för att försäkra mig om att det inte är denna söndag det är första advent, utan nästa. Själv inväntar jag nästa helg innan jag plockar fram ljusslingor och stakar, värmer glöggen och plockar fram julmusiken. Jag önskar att jag också hade kunnat plocka fram denna fina adventsgris från danska företaget Maileg som gör det allra finaste av julpynt om du frågar mig. Efter att Mr M testade om mossa brinner bra förra året, så står vi nämligen utan adventsljusstake och jag hade hoppats få tag på grisen från någon återförsäljare over here som ersättare men utan resultat. Istället får det bli en egentillverkad adventsljusstake av något slag (nej, jag ska inte ge mig på att tälja en egen gris!), får klura lite på formerna för det i veckan och återkomma!

Förresten, om någon skulle råka se grisen ovan i någon webbshop eller så, let me know! Skadar ju inte att beställa redan nu till nästa år...

1 kommentar:

Tommy sa...

Adventsgris...
http://www.maileg.dk/produkt/advent-traegris-graa
klickade på länken Maileg i din text och kom direkt till sidan...
Om Du o Mark beställer den från Danmark blir det vår Jul klapp till Er båda, återkom...
Tommy o Anna-G