2012-12-16

Julig vecka

Tystnaden på bloggen betyder att det har varit en allt annat än tyst vecka... Det drar ihop sig till bokslut på jobbet vilket innebär fullt upp på den fronten, men sen gäller det ju att komma i
stämning inför jul också. Det har jag jobbat ordentligt på de senaste dagarna:


I onsdags införskaffades årets gran, lite lagom stor så den får plats i vår lilla lya. Den är toppen, bokstavligt talat - tre toppar har den!


I torsdags fick vi besök av New Yorks sötaste luciatåg på jobbet. Och så lite glögg och pepparkakor till det naturligtvis.


I fredags fick vi årets dos av svenskt julbord på jobbets julfest hemma hos ambassadören. Lax, skinka och köttbullar i stora lass och behovet är tillfredsställt för i år!





Igår kväll var det återigen dags för luciafirande - denna gång New Yorks stämningsfullaste luciatåg i Svenska kyrkans regi.


Och idag har jag tänt tredje ljuset i adventsgrisen och inhandlat några julklappar. Inte så konstigt kanske att jag ligger utslagen på soffan nu...

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

uffa sa...

hej kom det nån snö då?

Anonym sa...

Hej!! Jag har precis ramlat in på en blogg med skärmande lik beskrivning som din kära vän!
Här är adressen!
http://jennybenny.se
kram
ps smsade dig förut, tänkte inte på att det var klockan 6 på morgonen för dig, hoppas jag inte väckte dig!!:))