2013-02-22

Nybakad amerikan!

Nästan exakt fyra år efter jag flyttade till New York var det så dags att sväras in som medborgare under högtidliga former inför en domare. Efter att ha svurit en ed och hedrat flaggan med handen på hjärtat blev jag uppropad för att hämta mitt "diplom" och sen var det klart. Så nu är jag svensk-amerikan!


Ett välkomstbrev från självaste presidenten låg med i kuvertet och röd-vit-blåa blommor väntade på mitt skrivbord från finaste kollegorna när jag kom till jobbet. Med Mr M på resande fot får det bli firande lite senare, men ikväll valde jag mellan pizzaslice, hamburgare och cupcake för att känna mig riktigt amerikansk. Valet föll på det senare, så nu ska jag hugga in. Happy weekend!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till min Svensk-Amerikansk fru!!! Kanske kan fira med an "ultimate cheeseburger"! Det gor bra att ata nu ;-)
XOXOXO

Mr. M