2014-11-25

På't igen!

När jag tänker på hur länge sen jag gjorde ett inlägg här på bloggen får jag bara ångest och ännu mindre lust att skriva, så nu tänkte jag bara ignorera glappet och köra på istället. Vi får se hur det går!

Sista veckan i november redan i almanackan, i mitt huvud snarare början av oktober... Det är alldeles för varmt och soligt egentligen, men det är ju faktiskt Thanksgiving på torsdag och första advent i helgen. Idag drog jag igång för att bättra på stämningen lite:



Det årliga lussebullsbaket är avklarat! Mitt vinnande koncept är att fylla bullarna med smör, vaniljsocker och mandelmassa. Du hör ju själv - det kan inte bli fel! I år experimenterade jag lite och lade till lite rivet apelsinskal - smarrigt värre!

I bakgrunden på fotot ser du vår nya slow cooker som invigs idag med långkok av en hel kyckling. Vid 35 års ålder har jag aldrig tillagat en hel kyckling förut, men någon gång ska ju vara den första. 34 min kvar av sju timmars koktid, sen hoppas vi på en riktigt god middag också - om det finns någon plats kvar efter kvalitetskontrollen av bullarna... Husmoderligt värre idag, alltså!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: