2009-04-27

Bubblat vatten - vilken lyx!


Är det något jag saknar av mina saker från Sverige, som jag inte tog med i flytten, så är det min sodastreamer. Jag snittade ungefär en flaska bubblat vatten om dagen innan jag flyttade hit och det är nu en omställning att gå tillbaka till vanligt tråkigt kranvatten... Dessutom måste man ju filtrera vattnet här först, innan man dricker det, för att få bort klorsmaken (även om det sägs att New York-vattnet är fullt drickbart som det är).

Av någon konstig anledning har bubbelvatten inte alls slagit lika mycket i det här landet och det är rätt svårt att få tag på både på restauranger och i mataffärer. Oftast är det både exklusivt och dyrt. Smaksatt bubbelvatten har jag knappt sett i det här landet. Gissa om jag blev glad när jag hittade både bubblat och smaksatt vatten till bra pris på Trader Joe´s häromveckan. Men med tanke på miljön (och det faktum att vattnet måste bäras hem) får det bli i begränsad upplaga...

2 kommentarer:

Anonym sa...

VI köpte en ny patron igår............ /gissa vem!.... ler

Johanna Lindgren sa...

Hehe. Ingen aning!! Ni verkar ju vara värre än mig (innan jag flyttade). Men det är en av sakerna jag ser fram emot när jag kommer hem i sommar, att få återse sodastreamern.. Och så träffa Filip så klart!!