2009-12-12

Kylan intar New York...

De senaste dagarna har det blivit vinter i New York och igår var temperaturen till och med under nollstrecket - tror det är första gången sen jag flyttade hit. Jag klädde på mig vinterjacka, halsduk, mössa och vantar och kom ut bara för att inse att det faktiskt inte var sååå kallt som de pratade om på nyhetsmorgon (ett par minsgrader, max). Det verkade dock New Yorkarna tycka - jag såg fler pälskappor och mössor med öronlappar och tjocka vinterboots än jag någonsin sett förut. Vad ska dem ha på sig om det verkligen blir kallt?? Å andra sidan har folk gått omkring i Uggs-stövlar i flera månader redan, oavsett temperatur. Kanske handlar det mer om mode än temperatur? Oavsett vilket, med tanke på att folk har pälsstövlar även om det är 15 grader ute så kanske man ska vara glad att amerikanarna har lagt sig till med den konstiga vanan att inte ta av sig skorna när de går in...

Julstatus:
Julfest på jobbet igår med svenskt julbord.
Drack en flaska julmust i eftermiddags.
Såg svenska kyrkans maffiga luciatåg ikväll.
Spontanshopping av julgran på vägen hem (och bar hem den själv, vilket imponerade på vår door man...).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Något foto av granen skulle var kul!
Hannah

elis sa...

Himla bra julstatus du har där. Jag är lite avundsjuk!