2010-09-16

På tal om fisk...

...hittade jag denna artikel i New York Times igår. Håll tummarna för att den svenskägda fisk- och skaldjursbutiken som heter just Fisk är precis så bra som det låter i artikeln. "...all sorts of fish and seafood, fresh and cured, and almost all in Scandinavian style. Tiny smoked shrimp, homemade gravlax..." Kan det vara så väl att jag kan gå dit och stilla mitt aldrig sinande sug efter rökta räkor?? Måste testa snart - men först en veckas semester! På lördag blir det till att gå upp ruskigt tidigt, men det är det värt (även för ett sovmonster som mig) när det bär av till Peru med Lima, Cusco och Machu Picchu på resschemat.

2 kommentarer:

elis sa...

...och även en reklam för macaroon-kakor, verkar det som. Det måste vara höstens grej för det är reklam och recept och blogginlägg överrallt.

Johanna Lindgren sa...

Precis! Här har Macaroons varit "innekakan" nr 1 hela våren, men jag måste nog ge dem en chans till för jag har inte fastnat än. Som väl är kanske...