2011-02-24

Önskelista från bokrean

Jag ser på nätet att bokrean har dragit igång i Sverige och måste erkänna att jag blir lite sugen på att shoppa böcker (min nook till trots). Det är ändå något speciellt med att trängas i bokhandeln på lunchrasten första readagen och försöka hitta de där bra bok-kapen, några spännande deckare och någon fin coffee table-bok till bra pris... I brist på den riktiga upplevelsen har jag surfat runt på de digitala boklådorna men är inte särskilt imponerad av reautbudet - kanske satsar inte bokkedjorna på nätet?

Om jag hade varit i Sverige nu hade jag nog tittat lite extra efter följande:

Två systrars söta skulle komplettera min samling av systrarna Eisenmans underbara bakböcker
Paganinikontraktet har jag varit sugen på att läsa sedan jag avslutade Keplers Hypnotisören
Den farliga leken är nog den enda boken i Mari Jungsteds Gotlands-serie jag inte har läst
Vackert med vintage verkar erbjuda en stor dos hemtrevlig inspiration

Till sist, även om det kanske inte hör just bokrean till, skulle jag gärna vilja lägga till Tove Admans nya, fina bokstöd i betong till önskelistan. I like it a lot!

1 kommentar:

Camilla sa...

Kan trösta dig med att du inte missade så mycket på rean. Ingen trängsel på lunchen, och jag gick därifrån tomhänt! Har aldrig inträffat tidigare...