2011-06-09

På gott och ont

Bra med New York:
- att det finns många gratis konserter och evenemang under sommaren att ta del av
- att det nästan alltid är varmt och soligt under sommaren

Mindre bra med New York:
- att det finns så många människor att en gratis konsert i Central Park räknas locka lika många personer som hela Gotlands befolkning
- att det kan bli så varmt att det snarare räknas som hett - 38 grader på termometern idag!

Idag övervägde de "mindre bra" argumenten och jag orkade helt enkelt inte dra till CP efter jobbet för att försöka höra några toner av Black Eyed Peas och Taylor Swift och svettas i kapp med 60 000 andra New Yorkers. Istället fick jag en gratiskonsert modell mindre på Wall street av en ensam säckpipespelare på vägen hem, och det är ju inte heller fy skam! Dessutom visade det sig att konserten blev inställd på grund av en rejäl åskskur som drog förbi stan, så med facit i hand var det var ju helt rätt beslut att åka hem till soffan...

2 kommentarer:

Jenny sa...

men Johanna det låter inte som dig, du brukar ju alltid vara nyfiken på det mesta:)fast jag förstår dig, jobbigt när det är så varmt, det skulle varit en blandning av ditt o mitt väder jag har nämligen varit ute hela eftermiddagen i 12 grader o regn :(

Johanna Lindgren sa...

Jag vet Jenny, men ibland blir det bara fööör varmt och dessutom lite överväldigande med så mycket folk! Blev lite folkskygg där ett tag... Men nu är det 20 grader och regntunga skyar, mycket bättre! ;)

Skype snart?!