2011-06-15

Sommar, sommar, sommar

Nämen, vad hände med våren egentligen? Den måste ha försvunnit någonstans mellan mina två Sverige-besök och två besök från Sverige och en hel del jobb. Det ryktas att midsommar äger rum nästa vecka och på jobbet börjar kollegorna prata semester... Sen fick jag se att sommarpratarna i P1 presenterades och insåg plötsligt - det är sommar! Och en sommar är ju ingen sommar utan Sommar! I år kommer jag särskilt spetsa öronen efter Henke Larsson, Mark Levengood, Babben Larsson, Carl Bildt och Clara Lidström. Sen brukar det alltid vara någon bubblare som överraskar...

Även om jag sällan lyssnar live så laddar jag gärna ned programmen till min iPod och lyssnar när det passar, till exempel när jag sorterar papper på jobbet, tar en långpromenad eller reser och vill fördriva tiden lite. Då kan det dessutom bli sommar när som helst på året - bara att sluta ögonen och drömma sig bort till solstolen!

Inga kommentarer: