2011-11-17

Mr Ms nya leksak...

Efter vårt norska besök förra veckan fick vi varsin "tack för bäddsoffelånet-present" - jag fick en ny hårtork (vilket jag verkligen behövde och jag tror våra gäster noterade detta när den gång efter annan slutade blåsa...) och Mr M fick en brännare och fyra dessertskålar! Hårtorken är invigd för länge sen, men igår var det äntligen läge att testa brännaren då vi passade på att för-fira Mr Ms födelsedag med lite crème brulée. Ännu en dessert jag inte testat att göra förut, men som visade sig vara rätt enkel egentligen - om man har rätt verktyg förstås... Det klart att man kan sätta på grillen i ugnen, men det är ju bränningen som är grejen!

Kanske något att testa denna helg? Trevlig bränning!
(Av någon anledning har Arla bara receptet med chokladbrulée på webben, men det är exakt samma som det vi gjorde om du tar bort kakaon. Å andra sidan låter det ju väldigt gott med choklad, får nog testa det nästa gång det ska brännas...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott!!!! Men vem fick de andra två??:)

Johanna Lindgren sa...

Hehehe... Det var observant! Vi delade naturligtvis lika, men medan Mr M lyckades klämma i sig två på en kväll, sparade jag min och brände på lite dagen efter också. Känns nästan lite som träslöjden när man tänder brännaren faktiskt!