2013-05-22

Yoghurtbar




Tillsammans med nyttiga grönsaksjuicer toppar grekisk yoghurt mattrend-listan här just nu. Det har poppat upp nya märken och smaker varje gång jag besöker mataffären känns det som, men inte mig emot. Som mellanmål (och nu när jag ammar behöver jag flera varje dag!) är det både gott och hyfsat nyttigt.

Mitt favoritmärke finns även som yoghurtbar i SoHo där de säljer naturell grekisk yoghurt med olika toppings to die for. Vad sägs till exempel om mango, avokado, olivolja, jalapeno och krossade nachochips eller mörk choklad, pistagenötter, apelsin, honung och mynta? Tur att jag inte upptäckt det stället förrän nu... Supergott och så väldigt New Yorkigt. Men ärligt talat, menyn finns ju på webben så det är ju egentligen bara att slänga ihop själv!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: