2013-11-20

Proud Bird

 
Den där födelsedagslunchen som jag nämnde igår, den ägde rum på restaurangen Proud Bird precis bredvid Los Angeles flygplats LAX. Att äta lunch och att kunna titta på flygplan som landar samtidigt, det är Mr Ms melodi. Dessutom omgiven av flygplanshistoria i form av foton och memorabilia och med gamla flygplan utanför fönstret, det förstår ju vem som helst att det är en flygnörds våta dröm... 

 
Och flygnördar gick det verkligen 13 på dussinet på det här stället! Det var en udda samling gäster som passade på att njuta en sista gång av restaurangen som faktiskt stänger igen för gott inom kort, efter närmare 50 år. Att säga att vi sänkte medelåldern (och medelvikten...) på stället är en underdrift!

 
Jack fick lyssna på flygledartornet i hörlurarna, vilket var spännande. Men bara nästan lika spännande som det var med den vita duken på bordet...som inte var så vit längre när vi var klara med lunchen.


Sen begav vi oss söderut igen för att käka födelsedagstårta, men det har jag ju redan berättat förstås. Vad jag inte berättat är att den faktiskt var rätt smaskig och att det finns lite kvar i kylen... :D


Ibland slås jag av hur stor han ser ut! Kanske är det kostymen, i kombination med håret som för en gångs skull inte står rakt upp, som gör sitt på bilden ovan, men här ser han verkligen inte ut som min lilla bebis längre!

Inga kommentarer: