2014-02-27

En vecka senare...




Sådärja, efter en (oväntat enkel) vecka utan sötsaker med hedern i behåll smakade denna key lime pie från favoritkaféet extra gott. Och det är ju just därför jag ville avstå socker ett tag - för att komma ifrån vaneätandet till förmån för njutandet som uppstår när jag inte ätit godis, kakor etc på ett tag. Det är så mycket godare då och jag uppskattar det så mycket mer (plus att sockerätar-kapaciteten minskar vilket inte är helt fel...). Så nu när jag har farten uppe passar jag på att köra sockerdetox en vecka till!

Vad händer annars over here? Som vanligt när det drar in oväder över det här landet - i det här fallet en rejäl regnstorm över Kalifornien - så tar det över HELA nyhetsflödet på ett väldigt överdrivet sätt. Mr M aka "vädermannen" sitter självklart klistrad vid tvn medan jag redan tröttnat... Här har det inte regnat sen innan jul så det är välbehövligt. Dessutom mysigt! Själv ser jag fram emot en riktig innesittardag med hemmafix och familjemys. Sol i all ära, ibland är det befriande med lite regntunga skyar!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: