2014-03-02

Fem år!

Det är många "jubileum" just nu. Idag är det inte mindre än fem år sen jag klev på planet till New York. Jag var nyss hemkommen från bröllopsresan, hade sålt bostadsrätt, sagt upp mitt fasta jobb, packat mitt liv i flyttkartonger (varav tio fick följa med över Atlanten), sagt hej då till familj, vänner och tryggheten i Sverige på obestämd tid. När jag satte fötterna på amerikansk mark började ett nytt kapitel i mitt liv. Ett stort läskigt, härligt äventyr med mitt livs stora kärlek i det stora äpplet.

Sen dess har det tillkommit ytterligare några kapitel i mitt liv. Fem år är en lång tid när jag tänker tillbaka på allt som hänt, allt jag gjort, alla jag lärt känna, allt jag lärt mig och kanske framför allt lärt mig om mig själv. Det är nog inget som får en att utvecklas så mycket som människa som att våga släppa taget om det trygga och kasta sig ut i det stora okända. Det är otäckt, jobbigt, häftigt, ensamt, roligt, spännande, nervöst och en himla massa andra saker också, men kanske framför allt utvecklande. Och så här med facit i hand, definitivt värt det!


- Posted using BlogPress from my iPad




Inga kommentarer: