2009-01-21

Fair is foul, and foul is fair...

Ingen mjukstart precis... Den första boken på engelskakursen som började i måndags är Shakespeares Macbeth. Det är ju inte precis vad jag längtar efter när jag kommer hem trött och hungrig efter ännu en lång dag på jobbet. Men nu har jag i alla fall lyckats läsa ut hela boken och ska försöka mig på en liten analys. Wish me luck!

Hail, king! for so thou art: behold, where stands
The usurper's cursed head: the time is free:
I see the compass'd with my kingdom's pearl,
That speak my salutation in their minds;
Whose voices I desire aloud with mine:
Hail, King of Scotland!

...ja, vad ska man säga?? Suck!



1 kommentar:

elis sa...

De repliker jag minns från MacBeth när jag läste den är:

"Out, out damned spot" och "Don't mind your orders, but go at once"

Jag använder dem ibland bara för att det är lite kul.