2009-10-28

Slut på gratisätandet

”Food for purchase” fick jag precis se att det stod på min biljett till Sverige nästa vecka. Ett finare sätt att säga ”Räkna inte med någon gratismat på planet här inte” antar jag. Ska man inte ens få mat när man flyger över Atlanten nu för tiden?? Varför inte bara lägga på några dollar på biljetten istället redan från början? Annars tycker jag att de ska börja med kylskåp och mikrovågsugn på planen för matlådorna, så att man åtminstone har en rimlig chans att ta med sig egen mat och hålla den fräsch! Det blir ju liksom lite av en monopolsituation när man väl är uppe i luften där de lätt kan ta överpriser för sin halvdassiga pasta med torr kyckling…

Jaja, jag hoppas i alla fall att jag får en bra vy över Island från ovan när jag mellanlandar i Reykjavik, så blir jag kanske lite gladare på Iceland Air…

Inga kommentarer: