2010-02-28

Brooklyn vs Manhattan

Jorå, vi har snö här i New York också! Inte lika mycket som det verkar vara där hemma kanske, men det är väl så gott som omöjligt. Den här vintern i New York har fått mig att inse att jag måste köpa regnboots så att jag slipper gå omvägar för att undvika de stora och väldigt djupa vattenpölarna som uppstår i varje gatukorsning så fort det är någon slags nederbörd i den här stan.

Igår gick (eller snarade halkade) jag och Mr M över Brooklyn Bridge för att se om Brooklyn skulle kunna vara stället där vi ska sätta ned våra bopålar. Vi spontanbesökte några lägenhetshus och gick på visningar utan att fastna för något och återvände till Manhattan mer säkra på att vi nog ska stanna kvar här. Idag gick vi på lägenhetsjakt i FiDi där vi bor nu och såg en hel del trevliga lägenheter, med mer eller mindre trevliga hyror... Efter att ha sett någonstans i närheten av 12 lägenheter bara idag är jag aningen förvirrad just nu, men det är en vi gillar lite extra... och den har vi inte ens sett! Nu får vi nog sova på saken och kanske, kanske gå vidare med den imorgon. Att se den kan ju vara en bra början!

Inga kommentarer: