2010-07-12

Husmanskost

I lördags testade jag för första gången - tro det eller ej - den kanske mest amerikanska husmanskosten av dem alla: mac 'n'cheese. Egentligen borde det vara ganska lätt att göra sin egen från scratch, men när jag och Mr M hamnade på en restaurang som gjort rätten till en av sina specialiteter kände jag att det var dags för premiär. Och med den äran! Mycket godare än jag föreställde mig, men det kan också ha att göra med att jag såg en kartong med halvfabricerad knallgul mac'n'cheese framför mig... Den krämiga, nylagade rätten gjord på "riktiga" ingredienser och äkta ost var så långt därifrån man kan komma.

Nu blev jag inspirerad att testlaga det själv också, när jag har en referensram att utgå ifrån. Men det får nog bli efter semestern. Fyra arbetsdagar kvar!

Inga kommentarer: