2010-07-17

Repris

Nu sitter jag på flygplatsen (igen) och väntar på ett flyg hemåt. Hade en mardrömsstart på semestern igår. När planet mot Stockholm precis skulle lyfta hittade piloten något fel och valde att åka tillbaka till gaten. Sen satt vi och väntade på mekanikern som drog ut på tiden så till slut fick vi gå ut i terminalen och vänta (och köpa en macka, höll på att hungra ihjäl). Det gick snabbare än de hade trott att fixa och de började boarda igen, bara för att inse ungefär samtidigt som alla hade satt sig att delen som var "fixad" visst inte funkade ändå. Efter ytterligare någon timme valde de att servera middag, då var det redan efter midnatt. En timme senare ställde de in allt ihop och efter taxiresan hem var klockan fyra på morgonen och jag försökte förtränga att vi skulle ha landat ungefär samtidigt i Stockholm om planet avgått i tid...

Idag har jag ägnat största delen av dagen åt att lösa krånglet och leta alternativa resplaner för att ändå kunna ta mig till västkusten och hälsa på kära gudsonen med föräldrar. Håll tummarna nu, för nu gör jag ett nytt försök att ta mig över pölen ombokad på nytt flygbolag och ny rutt. Here we go (again)!

Inga kommentarer: