2010-08-20

Det är aldrig för sent...

..att testa något nytt! Och ibland går det riktigt bra. När vi kom iväg på vår bröllopsdags-middag tio slut, en dag försent, vågade jag mig på att beställa musslor! Jag fick för mig att jag kanske gillade det (har ju egentligen bara testat torra "pizza-musslor" som inte är så goda) och dessutom ser det så trevligt ut när man får in en stor skål med musslor. Kokta i en sås på vitt vin och en massa vitlök kan det ju inte gå så fel, eller hur?! Det var faktiskt riktigt gott, men jag tror att det är lite som med sushi; det blir godare när man testat några gånger. Men man ska inte titta för noga på vad man äter, på nära håll ser de lite läskiga ut...

Tillsammans med en gazpacho-förrätt och en crème brûlée-efterrätt blev det en perfekt "vi har varit gifta i två år och en dag"-middag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte för att jag på något sätt är något musselproffs.... Men har man pommes till musslorna för sältan eller!!!???!? Haha!!!!! Det var ett spännande tillbehör till den annars exotiska menyn!:)
Hannah

Johanna Lindgren sa...

Nja, inte vet jag... Men det är inte ett amerikanskt påfund, tro det eller ej! Kolla här: http://en.wikipedia.org/wiki/Moules-frites

Dessutom var det faktiskt rätt gott! Men det är väl sällan pommes frites inte är gott iofs...