2010-08-24

Gotland i New York Times

Inte ett dagsfärskt reportage kanske, men jag kan ändå inte låta bli att delge artikeln om Gotland i självaste New York Times från juli som jag precis ramlade över. Gotland upplevs ju ofta som exotiskt för svenskar, men tänk då hur en äkta New Yorker som beger sig ut på landsbygden på öijn skulle reagera! Häftigt i alla fall att lilla Gotland får så mycket uppmärksamhet i den intressanta artikeln i stora New York Times:

http://travel.nytimes.com/2010/07/25/travel/25Next.html?pagewanted=1&hpw

3 kommentarer:

Karin sa...

Hej! Har just börjat läsa din blogg och skulle vilja veta lite mer om hur ni träffades! Är avis, skulle också vilja bo i New York!

Anonym sa...

Såååå romantiskt.....

hhf

Johanna Lindgren sa...

Kul att du har hittat hit, Karin - varmt välkommen!

För att göra en lång historia kort, så träffade jag min man när jag pluggade på universitet i Sverige för ganska exakt tio år sen. Han är amerikan med svenskt påbrå och kom till Sverige som utbytesstudent. När han åkte hem inledde vi ett låååångt distansförhållande med långa perioder isär och kortare tillsammans. Efter sex år förlovade vi oss, vi gifte oss ett och ett halvt år senare och jag sökte grönt kort för att kunna flytta till Usa, vilket jag gjorde förra sommaren. New York är en fantastisk stad på många sätt och vi är jätteglada att kunna bo här!