2010-08-15

Sköna söndag

Det kom en del emellan mig och bloggen den här veckan... Till exempel ett biobesök (Inception), en utomhusbio på en pir vid Hudsonfloden, en utställning om "The boy king" Tutankhamon, after work på en takterass, hjälpa en kompis komma i ordning i sin lägenhet och ännu ett biobesök (Eat, pray, love där Tuva Novotny visst var med - kul!).

Nu är det redan söndag och jag lyxar till det med nybakade scones med marmelad och importerad prästost och en kanna the. Jag har en väldig ångest över att behöva jobba igen vilket säkert beror på att 1: det är så lugnt på jobbet att dagarna sniglar sig fram, 2: min semester kändes alldeles för kort (vilket väl nästan alltid är fallet, men 2,5 veckor ÄR faktiskt kort), 3: det var kul att träffa många av mina Sverige-kompisar igen och jag önskar att jag inte bodde så långt bort från dem, 4: det är varmt och soligt och det känns knasigt att tillbringa dagarna inomhus på ett kallt kontor när man borde vara ute och njuta av sommaren... Jag kan säkert komma på fler anledningar, men ni fattar nog poängen (och känner igen er i ångesten) så jag stannar där.

Ha en skön söndag!

2 kommentarer:

Erik sa...

Vilken fin osthyvel, en sån har vi med!

Johanna Lindgren sa...

Gratis var den och bra är den! Kanske den bästa osthyvel vi har faktiskt, men så är det ju Arla också...