2010-10-12

Ensam hemma

Kom hem till en tom (och nystädad) lägenhet efter jobbet igår. Semesterfirarna hade åkt österut till Norge och Mr M västerut till Kalifornien. Efter att ha umgåtts för fullt i en hel vecka var det plötsligt tomt och ensamt här hemma. Men det gick i och för sig ingen större nöd på mig - först värmde jag på "doggy bagen" från lördagens steakhouse-middag och sen begav jag mig till en skybar med fantastisk utsikt över Hudson-floden och ett rejält blixtrande åskoväder, för att ta en drink med min syssling som också är på besök i New York.

Och på tal om mat så gick helgen verkligen i matens tecken - vi måste ju visa upp New Yorks matkultur från sin bästa sida. Förutom amerikanskt steakhouse passade vi på att äta New Yorks godaste pizza (ovan), pannkaksfrukost, friterade oreos (men dessvärre upptäckte vi att restaurangen bytt ut tillbehören till det sämre) och en riktig diner-lunch à la milkshake, burgare och soda float. Amerikanskt så det förslår, med andra ord, och jag har knappt varit hungrig sen dess...

2 kommentarer:

mark sa...

Jag skulle kunna ata alla igen, en gang till! MMMmmm, sa gott, sa gott...

Johanna Lindgren sa...

Jag kom på att jag glömde chicken wings och mozarella sticks... som levererades hem till dörren! Mycket mat blir det... Den här veckan är det diet som gäller!