2012-10-17

Högern och valet




Just nu handlar det mesta om det stundande presidentvalet over here. Och har gjort de senaste månaderna ska kanske tilläggas... I den andan var jag och lyssnade på den svenske journalisten och författaren Martin Gelin häromkvällen som i augusti gav ut sin bok om den amerikanska högern. Högintressant!

Med mina värderingar är det så svårt att förstå hur någon över huvud taget kan tänka sig att lägga sin röst på Mitt Romney och den enligt mig ultrakonservativa politik han för. Kanske kan Gelins bok, där han intervjuat republikaner över hela USA, ge lite inblick i hur de tänker? Bara tre veckor kvar nu, innan jag vet om jag ska fly landet...


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Jenny Axell sa...

Valet följs faktiskt härifrån med... Håller helt med dig Romney verkar ju inte ha några bra idéer om hur landet ska ledas, abortfrågan är väl bara grädden på moset :)
Hoppas allt är bra med dig? Börjar magen växa så det syns? Många kramar