2013-01-15

Nedräkning

 
Med nio veckor kvar börjar det bli ett rejält bowlingklot att bära runt på... Med knapp där fram! ;)
 
Nu när det drar ihop sig börjar det också bli mer verkligt vad som väntar. Förra veckan var vi på rundtur på sjukhuset och såg förlossningsavdelningen och några riktigt färska små rödskrynkliga knyten åka förbi i små vagnar. Senare i veckan tog en kompis med mig till en trevåningars babybutik där vi gick igenom i stort sett hela sortimentet (jo, det tog sina modiga timmar...) och hon tipsade om vad vi måste ha från början, vad som är bra att ha och vad som är helt onödigt. Jag gjorde också en önskelista till min baby shower som några vänner anordnar i början av februari. Sen har jag börjat googla barnvagnar också och där kan vi snacka snårig djungel... Men, men, det är ju flera månader kvar!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken fin mage du har! Mysigt ;)
Mycket bebisprylar finns det... synd att ni inte bor närmre....
Det viktigaste för bebben är ändå du o Mark :)

Många kramar
Jenny

elis sa...

Så vad var måste som du blev förvånad över (nåt exempel) och vad var helt onödigt (nåt exempel)?

Mina tips är att börja använda kläder tidigare än åldern/storleken säger. I Sverige är det ju cl storlekar inte ålder. Men 68 är cirka ett halv år, de kläderna kan man använda långt innan de är 68 i de flesta fallen. Så spara inte för länge och köp inte för mycket av det allra minsta.

Hela dressar med fötter funkar bra de första månaderna (lite beroende på hur de är sydda) men sen är de bara jobbiga (barnet sparkar ur föttderna) tycker jag och många med mig (fick jag reda på när jag beklagade mig en gång).