2014-06-30

Heldagsfirande

Idag har jag firat födelsedag i kubik och kvadrat, från morgon till kväll. Jag blev uppvaktad med presenter, frukost med levande ljus och Stevie Wonders "Happy Birthday" på Spotify. Sen bar det iväg till Catalina, en charmig liten ö en dryg timmes båtresa västerut.
Efter att Jack hade blivit av med några av myrorna i brallan efter båtresan åt vi lunch på en restaurant där rosévinet var välkylt, havsbrisen svalkande och revbensspjällen möra.
 Jack tyckte också om revbensspjäll, visade det sig...
Sen var det dags för mig att lösa in min födelsedagspresent från Jack: en massage! 50 minuter ren lyx som gjorde under för en stel nacke.
Efteråt blev det ett uppfriskande dopp i böljan blå. Jack ÄLSKAR att bada nu för tiden så att han skulle nöja sig med att bara plaska lite med tårna, som vi först tänkte, var uteslutet. All in, helt enkelt. Och sen följde jag hans exempel, för det var riktigt skönt i vattnet och solen sken, och dessutom åker vi till Sverige imorgon (!) och kombinationen av sol och varmt vatten verkar inte vara helt självklar over there just nu... Bäst att passa på!
Efter att ha återvänt till fastlandet igen blev jag uppvaktad ännu mera när min svåger kom förbi med jättegod glasstårta. Proppmätt, trött och jättenöjd sitter jag nu på soffan och försöker komma på vad jag har glömt att packa för sex veckor i Sverige. Jo, du hörde rätt - sex veckor!! Jag är ju i och för sig mellan jobb just nu, men semesterkänslan börjar minsann infinna sig ändå. Helt ok!    


Inga kommentarer: