2014-06-15

Topplistan

Ännu en vecka läggs till handlingarna och vi går nu in i midsommarveckan! Här är några favoriter från slutet på denna veckan:


Jacks ögonoperation gick jättebra! Kanske var det blodsockerfallet som gjorde att han fick ett mindre sammanbrott före operationen när vi tog på operationsmössan... Bortsett från det, och en släng av delirium vid uppvaket som gjorde honom tröstlös i närmare en timme, så gick allt enligt plan och Jack var jätteduktig. Han har nu tillfälligt ett tunt plaströr i näsan för att hålla tårkanalen öppen, vilket förhoppningsvis gör susen! Och det här kortet alltså...jag skrattar ihjäl mig varje gång!

I lördags firade vi fars dag (som egentligen är idag) med god lunch här i San Clemente med familjen. Efteråt blev även jag uppvaktad med tårta, skönsång och presenter, även om det är ett par veckor kvar innan jag blir medelålders... Finfint!



Sverigebiljetten blev äntligen bokad - bättre sent än aldrig! Vi har velat fram och tillbaka om när vi ska åka och hur vi ska åka (stand by eller bokat), men hittade till slut billiga biljetter och slog till. Håll i hatten, den 2 juli landar vi i Visby!!

Dessutom har vi nästan spikat (så gott det nu går när vi åker i mån av plats och om schemaläggarna på Marks jobb är på vår sida) att vi möter upp svärföräldrarna och svärmoster och -morbror i Alaska i september för lite "after vacation vacation", eller kanske "höst-kick off" :). Två tummar upp på den!!


Jag och Jack fyllde korgen under barnvagnen med säsongens godheter från bondens marknad imorse och har nog tillgodosett hela kommande veckans c-vitaminbehov redan innan den ens börjat... Jättegott!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Hahahahahaha! Den där bilden! Veckans bästa!!

Johanna Lindgren sa...

Jag vet Trillingnöten - svårslagen! :) Jag skrattar fortfarande...