2009-05-25

Ännu ett vattenhål


Vi sprang på Stone street av "misstag" under vårt första besök i New York för flera år sedan och åt lunch på det svenska Smörgås. Nu när vi bor ett stenkast från Stone street har vi besökt den ett flertal gånger och gillar den skarpt på grund av den härliga atmosfären - på den lilla gatan delar 5-6 restauranger på ytan med sina uteserveringar. Perfekt för de varma New York-kvällarna oavsett om man är sugen på en svensk räkmacka, mexikansk guacemole, italiensk pizza eller amerikansk hamburgare.

4 kommentarer:

Tommy sa...

Inte utan att man blir intresserad av den stora staden i Väster när man följer Din blog. Men man undrar ju om Ni alltid äter ute på resturang?
Hur var det nu med frisyren, får vi inte se resultatet?
Du skriver att vädret är sommarlikt i New York, denna vecka har vi haft strållande försommar väder även här i Visby så sommarn kummar nog även i år.
Hälsningar från Tommy o Aanna-Greta

Markus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Markus sa...

Där har jag också ätit, under mitt första besök i New York så åt vi pizza där, trevlig lite gata med många restauranger, vi visste nog inte helt var vi var då kanske. Men nu vet jag det!

Johanna Lindgren sa...

Vet man inte om den här gatan är den lite hemlig, så desto roligare när man bara ramlar över den! Precis som vi gjorde första gången!

Men nej, vi äter inte ute varje kväll men oftare än vad jag gjorde i Skövde... Det finns så mycket att välja på här så det är svårt att låta bli!!! Men alla ställen som jag skriver om här på bloggen har vi inte testat...än. ;)