2009-05-29

Redan sista fredagen i maj

Tiden går fort när man har roligt säger ju den gamla klyschan och nog stämmer den alltid. På måndag har jag varit i New York tre månader och blir med andra ord utkickad ur landet. Det känns länge sen jag lämnade Sverige, Skövde, jobbet, lägenheten, familjen och vännerna men samtidigt flyger tiden iväg här med samboliv, ny stad, ny lägenhet, studier och annat. Planen är att jag ska vara i Sverige till mitt Green Card blir klart och just nu lutar det åt intervju i juli, så jag hoppas vara tillbaka på den här sidan Atlanten senast i augusti.

Även om det känns vemodigt att lämna New York är det rätt årstid att vara i Sverige och det ska bli skoj att gå på bröllopsfest med gamla kära Gotlandsgänget, lära känna Filip som var en liten passionsfrukt i Hannahs mage när jag åkte, grilla på terassen, se Siggeluring gå utan stöd, hälsa på gamla kollegorna, käka glass på glassmagasinet i Visby hamn, fira 30-årsdagen "hemma", träffa alla kompisar jag saknat och en massa annat. Dessutom ska jag läsa en sommarkurs, så det blir nog fullt upp ändå. Kanske går tiden lika fort till jag är tillbaka i äpplet igen?

1 kommentar:

elis sa...

hoppas, hopas att ni är tillbaka i mitten/slutet av juli...