2009-08-03

Första dagen

Tidig morgon med grötfrukost. Tunnelbana i rush hour och promenad till kontoret. Genomgång och massor av nya ansikten. Inkommande samtal om sånt jag inte vet ("Swedish mission, Good morning"). Förmiddagsfika med fler nya ansikten. Uppdatera webbsidan i ett program jag redan kan (åh, vad skönt!). En timmes lunchrast. Fler kluriga samtal till växeln. Ensam i receptionen sista timmarna (gulp). Dags att ta tunnelbanan hem. Förbi banken och fixa amerikanskt bankkonto och bankkort. Första dagen tillbaka i "verkligheten" som kallas arbetslivet igen. Det snurrar i huvudet och jag längtar redan till sängen, men det kan nog bli bra det här.

7 kommentarer:

elis sa...

ja, det är ju mycket att ta in med ett nytt arbete. Ska bli intressant att följa dina arbetsliv-äventyr framöver. Vilket program använde de för webben? (frågar en numera webbnörd)

Anonym sa...

Åhh Johanna jag tännkte på dig hela dagen här igår. Tänkte jag skulle ringa o skoja lite med dig första dagen! hehe.. blev aldrig av...
Kul att det verkade bra! kram Hannah

Anonym sa...

Kolla vi la in våra inlägg samtidigt!! coolt!

Då märker du trycket på din sida Johanna!!! *ler* /h

Grefven sa...

Låter spännande! Jag måste nog ringa till Swedish Mission jag med :)

Jag kan bara rekommendera Nikons sytemkameror, men du kanske redan har bestämt dig? Jag är nöjd med min D90, men jag hade nog förväntat mig ännu mer kvalité.. jag är för kräsen! Jag får gå upp ett par steg till när jag köper nästa.. huset måste ju få kosta minst 30 papp, eller hur? :)

elis sa...

@Anonym (Hanna)
Ja visst var det coolt. Jag la in mitt inlägg uppdaterade sidan för att kolla att det kom fram och så fanns där två - med exakt samma tid. Kul! ;-)

Anonym sa...

Precis så blev det för mig med!
:-) /h

Johanna Lindgren sa...

Bortsett från förkylningen jag dragit på mig, så känns det redan mycket bättre på jobbet! Tar ju ett tag att komma in i allt nytt, men idag är jag inte hälften så trött och förvirrad!

Tänk på att vi är två som svarar i växeltelefonen, det är inte säkert att ev busringningar kommer till mig... ;)

E-L: Webbprogrammet är som epi-server fast en mindre omfattande version skulle jag säga. Utvecklat av Intellecta faktiskt, för UD. Känner mig lite begränsad eftersom jag saknar några funktioner från epi men det mesta är sig likt - skönt!

Monte Cristo: Canon blir det för mig eftersom jag redan har två objektiv. Men det där med vilken nivå man ska satsa på är ju det kluriga... Hur stor är skillnaden om man går upp en nivå i pris?? Svårt! Nackdelen tycker jag är att ju dyrare kamera man väljer, desto tyngre blir den.