2010-11-10

Chokladparadiset

Det är först när jag lärt känna New York lite närmare som jag har upptäckt att det finns små, mysiga kaféer även här. Det gäller bara att gräva lite djupare på ytan.

Jag hörde talas om MarieBelle för några månader sedan, men det var först förra veckan som jag tog mig dit. Vid första anblicken verkar det vara en chokladbutik, men innanför butiken finns en liten choklad- och thebar. På väggen projiceras filmen Chocolat och den stora kristallkronan i taket sprider ett hemtrevligt sken i det ombonade lilla kaféet. Här serveras den trögflytande kvalitetschokladen i små koppar, ljus eller mörk och med olika smaksättningar. Thet - gjort på lösthe - serveras i kannor och porslinskoppar. I pappersmuggens förlovade hemland är det inget man blir bortskämd med, så det är bäst att passa på! Ett perfekt avbrott i SoHo-shoppingen dessutom!
Fina och färgglada praliner (som jag hann fånga på bild innan jag blev upplyst om fotoförbudet...)

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går det med godisförbudet?

Johanna Lindgren sa...

Godisförbudet upphörde vid årsskiftet... Men nu har jag haft så mycket besök av Sverige så att jag nästan ätit mig trött på svenskt lösgodis. Ska nog fundera på om det inte får bli godisförbud 2011 igen... Själv då?