2012-08-29

Amerikanska?!




Ett par månader efter jag fick mitt nya green card i hand är det dags för nästa steg: ansökan om medborgarskap. Så länge jag får behålla mitt svenska pass kan jag absolut tänka mig att bli amerikan. Sagt och gjort - innan semestern skickade jag in papperna och idag var jag och lämnade fingeravtryck och tog foto. Med mig hem fick jag en studieguide med hundra frågor om USAs statsskick, historia, politik med mera så nu är det bara att börja plugga så jag är redo när kallelsen till intervju dimper ned i brevlådan.

Dessvärre tror jag inte att jag kommer hinna bli amerikan snabbt nog för att ge Obama min röst i november, men håll tummarna! Å andra sidan, om jag är amerikan och Romney skulle bli vald kan jag välja att lämna landet (med green card bör jag ju bo här)...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: