2012-08-20

Pyssel II

När jag fortfarande var på semester (härliga tider...) utlovade jag ju resultatet av mitt lilla pysselprojekt. Eftersom det även krävde ett ikea-besök för att förverkliga tog det lite tid, men nu är det klart! När en soffa på jobbet skulle kläs om räddade jag det gamla tyget och passade på att omvandla det till några kuddfodral som nu bor på vår bäddsoffa. Kanske inte det finaste av Josef Franks tyger, men beggers can´t be choosers...

Tidigare i somras köpte jag även en ny Josef Frank-lampa när jobbet auktionerade ut gamla överblivna möbler från residenset. Ett riktigt kap för $20 jämfört med originalpriset på Svenskt tenn. En ny lampskärm från det blågula varuhuset och lampan är som ny! Helt plötsligt hade vi en liten Josef Frank-hörna i lägenheten...

De nya kuddarna är en färgklick i vardagsrummet. Bakom kuddarna väntar min nya fina stickade pläd på kalla höstdagar... Tack Meta!


Med sina nya skärm lyser Josef Frank-lampan upp vardagsrummet

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad snygg lampan var!

Har följt din blogg ett bra tag nu. Undrade om du kunde tänka dig att skriva ett litet inlägg om hur du fick in en fot på FN, vad det är du jobbar med där och vad du har för bakgrund (utbildning, arbetslivserfarenhet). Hade varit väldigt intressant att läsa, men har inte hittat så mycket när jag läst bakåt i din blogg.

Må så gott!