2013-12-23

God jul i stugan

Köttbullarna är rullade, skinkan står i ugnen, julklapparna ligger inslagna under granen och solen skiner från en klarblå himmel - så då passar jag på att önska en riktigt god jul från mig och mina tomtenissar här i södra Kalifornien!
Nu väntar jag på att den lilla nissen ska vakna från sin förmiddagstupplur så att vi kan möta upp Mr M, farbror John och mina föräldrar på stranden för ett parti strandkubb och kanske lite kajakpaddling. Värre kan man ha det så här dan före dopparedan!

Imorgon firar vi svensk jul här hemma och på juldagen fortsätter vi firandet på amerikanskt vis hos svärföräldrarna. Det gäller ju att visa Jack det bästa av två världar hans allra första jul. Om tomten kommer återstår dock att se, här i USA brukar han bara smyga in på natten när alla sover och lämna sina klappar... Men vi har en skype-dejt med svenska tomten imorgon i alla fall!
GOD JUL!!

1 kommentar:

Eva Svedberg sa...

God Fortsättning på Julen!
Ser härligt ut!! Underbara bilder!Vi hade så vackert här på julaftons fm. med snöprydda träd och några cm med nysnö! Sedan började det regna och fortsatte så hela em. och kvällen, till slut ingen snö kvar, bara IS! : (
Vi har det annars bara lugnt och skönt här hemma!
Ha en fortsatt fin julhelg!
Kramar