2014-04-03

London




Här kommer sent omsider en liten semester-rapport! Jag får skylla på att jag brukar uppdatera bloggen när Jack sover, men på grund av jetlag har det varit lite si och så med den varan senaste veckan...

Vi kom med planet till London i alla fall, vilket ni ser bevis på ovan (när fotografen/turisten på gatan hade tagit tre foton och fortfarande inte fått med toppen på Big Ben gav jag upp...). Men det var på håret! Vi fick de sista två platserna på planet som gått från att ha varit halvtomt till proppfullt när Lufthansa strejkade och vi fick därför "njuta" av tio timmar i luften med en halvsovande skrutt ålandes runt på låren i jakt på en bekväm sovställning.


Sen gjorde vi London i dagarna fyra! Sightseeade runt alla kända sevärdheter, åt fish and chips, njöt av vårsol, picknickade i Hyde Park, shoppade decenniets dyraste the av misstag på Harrods, imiterade snobbig brittisk engelska i smyg, hängde med våra lokalguider tillika goda vänner och såg ett och annat slott. Härligt med en stad man kan ta sig runt i till fots!


Jack på grönbete fick springa av sig i Hyde Park


Härliga vyer


Mina favoritpojkar passade på att vila lite på "the tube"


Äventyr i underjorden


Noll-meridianen i Greenwich

Sen fortsatte Europaturnén till Sverige och Gotland, där jag och Jack nu latar oss några dagar medan Mr M är hemma och tjänar brödfödan.


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Markus sa...

Det var ett väldigt trevligt besök :-) Märkte inte av någon jetlag vi..