2014-04-12

Tillbaka i äpplet




Efter nästan en vecka i Sverige gör vi nu New York - sista anhalten på vår resa. Ovan ser du "före-bilden", när vi precis hade fått plats i Economy extra och gått ombord på planet. Jag tänkte jag skulle tagit en när vi landade i New York för att se hur slitna vi såg ut efter nio timmars resa med en vildbatting, men det glömde jag... Hur som helst gick resan väldigt bra, vi hann till och med se en hel film medan Jack tog sin morgontupplur i vårt knä! Sen var han rätt bra på att underhålla sig själv med ett paket näsdukar och en tom vattenflaska, sittandes på golvet. Leksaker är verkligen överskattat!


De senaste dagarna har vi vandrat avenyerna upp och ner i jakt på gamla favoritställen och i sällskap av goda vänner. Ätit gott (som favoritpizzan med ost- och kronärtskocksdipp) och insupit the big apple (läs: trängts på trottoarerna med attitydstinna New Yorkers, stånkat oss upp och ner för trappor med vagnen och stått i kö på en överfull lekplats för att kunna gunga...). Det är en fantastisk stad på alla sätt och vis, men det är inte allt jag saknar!


Men när magnolian blommar i Central Park en solig vårdag, himlen är klarblå och luften hög - och en gunga äntligen blivit ledig - då är det rätt härligt!


Sen har jag passat på att visa upp mig på jobbet också, så de inte glömmer bort mig... Oj, vad det kändes längesen jag satt på det där kontoret, njöt av utsikten, skrev checkar och bokförde representationsutgifter! Det var nästan som en ny arbetsplats dessutom, med ny chef och flera nya kollegor i min arbetsgrupp. Det kändes faktiskt helt ok att gå därifrån med vissheten om att jag har tjänstledigt ytterligare sex månader...



"Titta!" - Jacks finger (och ibland till och med fingrar) är ständigt riktat mot något nytt och spännande som vi passerar med vagnen. New York i ett nötskal!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: