2014-04-24

Semesterfavoriter: New York

Efter ett halvår i "småstaden" San Clemente med sina 65000 invånare och sin lugna surfvibe, var det lite av en kulturkrock att komma tillbaka till 8,5-miljonerstaden New York häromveckan. Snabbare än jag trodde har jag vant mig av med trängseln, tempot och alla människor, men samtidigt kändes New York på många sätt fortfarande som hemma när jag gick omkring där på gatorna omgiven av alla skyskrapor. Två helt olika livsstilar, helt klart. Båda två med sina för- och nackdelar. Här är några semesterfavoriter från kameran: 
Efter århundradets kallaste vinter, prickade vi in exakt rätt dagar att besöka New York. Våren kom med oss och under veckan exploderade alla träd. Min personliga favorit är magnolian - så vacker!

Jack fick tålmodigt haka på när smaklökarna tog en "trip down memory lane". Shake Shack levererar alltid - bland de bästa hamburgarna i staden åt vi här.

Och så häftig arkitektur och skrapor i kubik och kvadrat förstås! Det är ju något med New York som gör att man inte kan se sig mätt, speciellt inte när det var ett halvår sen sist vi sågs. 

 Nästan komplett! One World Trade Center, snart redo för inflyttning.

Det var kul att återse dig New York!

Inga kommentarer: