2009-07-09

Bakdille

"Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen", som Ernst Kirchsteiger säger... (fler roliga Ernst-citat här). Jag kan väl inte påstå att just det var orsaken till att jag bakade idag (igen) i och för sig, utan snarare den regnstorm som drog in över ön igår och gjorde att man bara ville stanna inne. I kombination med att två nya kak- och bakböcker från födelsedagen pockar på uppmärksamhet förstås. Idag blev det goda thekakor från Leila Lindholms fina A piece of cake. Och tro det eller ej, men jag som brukar vara receptslav när det kommer till bakning vågade mig till och med på att experimentera lite med mjölsorterna! Living on the edge 30+...haha.

"Det finns inget dåligt väder..." I jakt på jäst
och mjöl fick jag lite frisk luft även idag.

Inga kommentarer: