2009-07-28

Pusselbitarna faller på plats

För en vecka sedan var jag på intervju på Amerikanska ambassaden, i torsdags fick jag papprena om gröna kortet hemskickade, sent igår kväll anlände jag till New York och IDAG VAR JAG PÅ ANSTÄLLNINGSINTERVJU OCH FICK JOBB!!!! Tjoho, på en vecka är det ganska många bitar i mitt livspussel som har fallit på plats. På måndag börjar jag mitt vik som receptionist och assistent på Sveriges FN-representation som förstärker bemanningen med anledning av Sveriges ordförandeskap i EU under hösten. En mjukstart på den amerikanska arbetsmarknaden som jag oroat mig lite för att ge mig in på. Åh vad najs!

Najs var det också att sova i sin egen säng efter två månader i en bäddsoffa som sett bättre dagar. Jetlagen gör sig påmind och stora härliga king size-sängen kallar. God natt!

6 kommentarer:

Markus sa...

Grattis! Det gick snabbt med jobb efter du flygit tillbaka =)

Unknown sa...

Grattis till jobbet!!

Camilla sa...

Grattis! Passa på att njuta av ledigheten. Är sängen skön kan jetlagen sitta i länge ;-)

Anonym sa...

GRATTIS till kortet och jobbet.
Lycka till!

Hela klanen Eriksson

Jenny, Jesper och Sigge sa...

Va jobb?!!
Skulle inte du vara vår 'personal guide' i NY?
...
Stort grattis!!

Grefven sa...

Det var kul att se, jobb sådär direkt! Men det är väl rätt naturligt - anställer man inte dig är man nog rätt kôrk... :) Grattis!