2009-07-04

Med pompa och ståt

Liksom norrmännen, men till skillnad från svenskarna, vet amerikanarna hur man firar nationaldag. Synd bara att jag inte får vara med. Tidigare i år trodde jag att jag skulle få uppleva min första fjärde juli over there den här sommaren, men när myndigheterna sagt sitt så bidde det inte så. Inga fyrverkerier eller hamburgergrillningar för mig idag alltså - kanske nästa år kan bli min första? Idag öppnar också kronan på damen ovan för första gången sen 11 september 2001, kanske får bli ett nytt besök till hösten på Liberty island.

2 kommentarer:

johanna sa...

Hej! Vet inte om du fick mitt grattissms men annars jättestort grattis i efterskott. Hörs snart kram Johanna n

elis sa...

Jag skippar nog ändå toppen av frihetsgudinnan, det var inte riktigt värt det förra gången - men kul att ha varit uppe så klart.