2009-09-18

Happy Friday!

Den här veckan har flugit förbi i fullt fart. Även om det var fredag när jag vaknade i morse kändes det tungt att gå ur sängen, speciellt när fyra andra personer låg och sov gott överallt i lägenheten när min klocka ringde kl 6.20... Längtade efter morgondagens sovmorgon (om Sigge vill mig väl, vill säga...). Blev lite gladare och piggare när portvakten glatt hälsade med ett Happy Friday! när jag gick ut ur huset. Dessutom bjöd ambassadören på hembakta kanelbullar till förmiddagsfikat.

På min tidigare arbetsplats infann sig en skön fredagsstämning vid lunchtid och folk fick något drömskt i blicken när de pratade om den stundande helgen. Framåt tre, halv fyra började kontoren tömmas på folk. Här märks det ingen skillnad på om det är tisdag eller fredag, folk jobbar på som vanligt och jag går alltid bland de första när jag stänger receptionen klockan fem. Möjligtvis är folk lite gladare på fredagarna (inte för att jag skulle vilja påstå att de är arga annars, men ändå...), men de jobbar nog nästan lika sent som vanligt.

Happy Friday, på er kära läsare!

Inga kommentarer: