2009-09-09

Organisera kaoset

Jag är en riktig ordningsmänniska, i alla fall innerst inne. Det kan vara svårt att tro ibland, till exempel när man ser röran på mitt skrivbord på jobbet, men så är det. Och är det något jag gillar så är det känslan när något är rensat och organiserat, lättöverskådligt och ordnat. När allt har sin plats. Kanske var det höstens ankomst, snack om skolstart och de mörka kvällarna i kombination som gjorde att jag idag fick för mig att jag borde organisera mina pysselgrejer. Efter jobbet begav jag mig därför till bästa affären för att hitta bra förvaring: The Container Store. Där finns allt och lite till för förvaring i köket, på kontoret, i garderoben...

Jag kom hem med flera lådor i olika storlekar och sorterade genast upp "den stora pysselpåsen" med fina papper och band och stämplar och saxar och gud vet allt i ny och fin ordning. Bäst att passa på när andan faller på och åh vad skönt och fint och organiserat det blev! Nästa organiseringsprojekt är den stora "viktiga papper-högen". Jag köpte en fin pärm för flera veckor sedan för detta, men ännu har inte jag inte sett till den andan...

2 kommentarer:

elis sa...

Ska se om det går att posta en länk här.

Kanske kan denna artikel vara något av intresse. Inte mycket nytt men ganska välformulerat.

http://www.lauramagasin.se/Sites/Laura/Default____34587.aspx

Camilla sa...

Nä, den andan har en förmåga att hålla sig undan ;-) och när den är borta blir högen bara större och större och andan allt längre bort. Men misströsta inte, till slut står man inte ut längre och gör ett röjande, med eller utan anda...