2009-11-29

Adventsljusen flyttar in

Att det är mindre än en månad till jul är ingenting som min hjärna riktigt kan ta in, kanske för att jag inte är van att kunna se solen i november och det snarare känns som början av hösten... I alla fall har jag gjort ett försök att komma i adventsstämning - adventsljusstaken (från Ikea...) är på plats i fönstret, julskivorna framplockade, första ljuset är tänt i adventsstaken och lite annat pynt är framme. Om Mr M skulle få bestämma hade redan tomtarna och granen varit på plats också, men någon måtta får det vara! Ett par veckor får vi nog allt vänta... Under tiden käkar jag några pepparkakor och tänder alla ljus, så ska nog julkänslan infinna sig snart.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför fick vi inte se om det var någon blommande blomma i orkidén????????????
Kram Hannah

Johanna Lindgren sa...

Haha... Titta noga på fotot i övre vänstra hörnet så kan du skymta blomman. Jag kan dessutom tillägga att det har kommit en ny liten tillväxt med flera knoppar! *stolt*