2009-11-28

Svartvit höst

Tro det eller ej, men jag håller fortfarande på med min bildbehandlingskurs på distans som jag påbörjade i våras... Det är svårt det där med flytande deadlines har jag märkt, för det är väldigt lätt att skjuta på arbetet. Anledningen till att jag tagit upp det hela igen? Den 15 december måste jag vara klar och det börjar brinna ordentligt i knutarna! Varje gång jag sätter mig med kursen tycker jag det är väldigt roligt, men det är någonting med det där att vara student och "måsten" som tar emot tror jag. Ja ja, ovan ser ni resultatet av en bildbehandlingsuppgift för kursen där jag gjort om ett foto till svartvitt. Jag utmanade mig själv för att försöka få fram höstkänslan i fotot även om man inte ser höstfärgerna. Känns det fortfarande som höst?? I så fall har jag lyckats. Originalbilden ser du nedan, tagen i Vermont i oktober.

Och medan du funderar på om det är höst eller inte på fotot ovan går jag vidare i kursen med lektionen om ansikts- och kroppsretusch. Återstår att se om det är en ny snyggare Johanna du får se nästa gång du kikar in...

1 kommentar:

Markus sa...

Tycker nog man får höstkänsla på den bilden, lite löv på backen, tomma solstolar och himlen som är lite orolig. Bra bild!